Projektbeskrivning

ENGSTRÖMS BIL

Uppdrag – Berätta om Engströms bil
och Novahusets samarbete

Engströms Bil är en privatägd företagsgrupp med anor från 1920-talet och försäljnings- och serviceverksamhet i Linköping, Vimmerby och Västervik. De vände sig till Öst Media för att berätta om hur Engströms Bil tillsammans med Novahuset arbetar reaktivt i kampen mot sexuellt våld. I de här fallen – när annonseringen syftar till varumärkesbyggande marknadsföring – är native som bäst!

Bilhandlaren som vill dra sitt strå till stacken

Vi följde överlämnandet av bilen på Stora torget i Linköping och dokumentationen mynnade sedan ut i en artikel och ett rörligt inslag.

Puffens ingång blev:
De fick en splitter ny bil – helt gratis
Bilhandlaren vill dra sitt strå till stacken.

Medier

Corren.se

Facebook

Instagram

Youtube

Printannons

Engströms om kampanjen:

Vilken effekt fick kampanjen?

  • Ca 9 000 personer har läst artikeln
  • På Corren.se hade puffen 522 569 exponeringar
  • CTR på 0,4%
  • Genomsnittlig lästid av artikeln: 49 sekunder

Vilken historia vill du berätta?

Precis som människor bär alla företag på en intressant historia – det gäller bara att berätta den på rätt sätt. Native advertising fokuserar på relevant innehåll i redaktionell miljö och som profilerar ert företag. ÖM:s produktonsbyrå Creative Sales har ett tätt samarbete med redaktionen och besitter mycket kunskap om vad läsarna av Öst medias medier är intresserade av. Tillsammans med dig hittar vi en story som skapar en ömsesidig, lojal och långsiktig relation med din målgrupp. Hör av dig så berättar vi mer.

Kontakta oss

INGELSTA SHOPPING

Kampanj

BLOMSTERTORGET

Digital marknadsföring

NORRKÖPINGS NÄRINGSLIVSGALA

Galaevent

ENGSTRÖMS BIL

Native

WOODLAND

Sociala medier

SOS ALARM

Rekrytering

MOTALA &
VADSTENA

Platsmarknadsföring

THE BOX HOTEL

Filmproduktion