Projektbeskrivning

TILLVÄXT MOTALA
VADSTENA TURISM & NÄRINGSLIV

Uppdrag – Platsmarknadsföring

I takt med att turismen ökar ställer den allt högre krav på kommunerna. Hur ska de locka fler att besöka just dem? Hur ökar de kännedomen? Och hur kan de underlätta för besökarna när de väl är på plats? Sen 2015 har vi jobbat med marknadsföringsmaterial på uppdrag av Tillväxt Motala och Vadstena turism och näringsliv.

PROFILERANDE

Östergötlands sjöstad. Vättern, Nordens största insjöbad Varamon, Göta kanals huvudstad och snart Lalandia. Motala har många anledningar att profilera sig som sjöstad och magasinet är ett medie där sjöstad verkligen får ta plats i form av snygga imagebilder, badguider, information om Göta kanal med mera.

EN KREATIV HISTORIA

Vadstenas broschyr i A5-format lyfter Vadstenas styrkeområden
Vättern och slätten
Omberg och Borghamn
Pittoresk och medeltid stadskärna
Pilgrimsmål och rekreation
Kreativa upplevelser
Den innehåller även evenemang, praktiskt information och låter företag synas genom annonser.
Den innehåller förutom svenska även tyska och engelska.

LÄTTILLGÄNGLIGT

Förutom trycksaker gör vi även fysiska skyltar som sätts upp på 13 platser i Motala. För många båtgäster är det en första kontakt med Tillväxt Motala och ett sätt att få en snabb överblick.

PRAKTISKT

Mobilens kartor till trots så finns det fortfarande många turister som föredrar fysiska kartor. Vi berikar dem med parkeringsplatser, tips på sevärdheter, kulturhistoriska byggnader, turisminriktade verksamheter med mera i praktiskt format som får plats i handväskan.

INGELSTA SHOPPING

Kampanj

BLOMSTERTORGET

Digital marknadsföring

NORRKÖPINGS NÄRINGSLIVSGALA

Galaevent

ENGSTRÖMS BIL

Native

WOODLAND

Sociala medier

SOS ALARM

Rekrytering

MOTALA &
VADSTENA

Platsmarknadsföring

THE BOX HOTEL

Filmproduktion