Projektbeskrivning

BLOMSTERTORGET LINKÖPING

Uppdrag – Skapa digitalt fokus

Blomstertorget är en av Linköpings största florist- och trädgårdsaktörer. Öst Media fick uppdraget att skapa en ny mediaplan med digitalt fokus för att nå ut till nya målgrupper– men samtidigt jobba för att inte tappa räckvidd i print.

Ny hemsida

Vi skapade en modern webbplats där Blomstertorget kan presentera erbjudanden, populära produkter, information och inspiration för vad som är aktuellt just nu. Sajten har en förenklad administration vilket gör att Blomstertorget själva kan hålla den ständigt uppdaterad.

Företagsinlogg

På hemsidan erbjuds Blomstertorgets företagskunder att själva beställa leveranser till företag, konferenser och uppvaktningar. Med egna inlogg får de rabatter och erbjudanden som är anpassade utefter företagets behov. Enkelt, flexibelt och tidsbesparande.

Personalens bästa tips på Youtube

Vårt dotterbolag Teknomedia har, tillsammans med Blomstertorgets personal, tagit fram informationsfilmer med olika tips kring trädgård och blommor. Filmerna har sedan, med hjälp av Öst Media, publicerats och optimerats på Youtube.

Resultat

Varje kanal har individuellt presterat högt och många gånger ännu bättre än estimerat (i form av räckvidder osv). Det viktigaste mätvärdet var dock att Blomstertorgets försäljning det året ökade med 139% av den totala marknadsföringsinvesteringen, vilket vi är extremt stolta över då den enda medieaktör kunden använder sig av är Öst media.

INGELSTA SHOPPING

Kampanj

BLOMSTERTORGET

Digital marknadsföring

NORRKÖPINGS NÄRINGSLIVSGALA

Galaevent

ENGSTRÖMS BIL

Native

WOODLAND

Sociala medier

SOS ALARM

Rekrytering

MOTALA &
VADSTENA

Platsmarknadsföring

THE BOX HOTEL

Filmproduktion