Sätt upp spårning

Sätt upp spårningar med hjälp av Google tag manager

Förbättra er organiska trafik

Använd Google search consol för att förbättra er organiska trafik

Jämför relevant statistik

Statistik är bra, men blir ännu bättre när du jämför en vecka med en annan likvärdig vecka – då vet du om det förbättrats

Titta hur din besökare rör sig på sidan

Finns det några undersidor som har ovanlig höga bortfall? Vad beror det på?

Jobba kontinuerligt med konverteringsoptimering 

Hur stor andel av de som besöker din hemsida går till handling? Finns det något sätt du kan öka den andelen? Konverteringsoptimering (CRO) handlar om att förbättra användarupplevelsen och få besökarna att konvertera till kunder.

Ett kraftfullt verktyg

Google analytics används för att spåra hemsidans aktivitet från användarna, till exempel sessionslängd, antal sidor per session, bounce rate med mera tillsammans med information om källan till trafiken. Det kan integreras med Google ads vilket gör att du som företag kan utvärdera dina onlinekampanjer och spåra laningssidornas kvalitet och mål. Google analytics kan ge dig regelbundna rapporter om trafiken på din hemsida och kan identifiera vilka sidor som drar mer trafik och vilka sidor på din sajt som presterar sämre. Den visar också geografisk data och kan segmentera olika användare. Utifrån detta kan du förstå din målgrupp bättre, utveckla din hemsida, dina kampanjer och fatta datadrivna beslut.

Prata med oss på Öst media om du vill veta mer om hur vi kan använda Google analytics för ditt ändamål.

KONTAKTA OSS