Om du vill visa upp flera produkter.

Visa en produkt på varje kort som länkar till en egen landningssida.
Ge kunderna fler alternativ och öka klickfrekvensen.

Om du vill lyfta fram funktionerna
hos en enskild produkt.

Använd varje carouselkort till att visa produkten från olika håll eller framhäva detaljer som ger kunderna mer information.

Om du vill att människor ska delta aktivt.

Förmedla ett engagerande budskap som utvecklas över flera kort – det interaktiva formatet uppmuntrar personer att svepa vidare för mer.

Om du vill förklara en process.

Förklara steg för steg hur ditt företag eller din produkt fungerar.

Källa: Facebook

Carouselformatet

Formatet Carousel gör att du kan visa upp till 10 bilder eller videor i en annons, var och en med en egen länk. Med mer kreativt utrymme i en annons kan du lyfta fram olika produkter, visa upp specifika detaljer om en produkt, tjänst eller kampanj alternativt berätta en historia om ditt varumärke som utvecklas på varje carouselkort.

Oavsett om du vill använda video, bilder eller ord – eller en kombination av dem – så finns det ett Facebook-annonsformat för varje företagshändelse. Vi har många års erfarenhet av sociala medier och vår sociala media manager hjälper dig att effektivt navigera i vilka annonstyper och andra parametrar som är rätt för just din kampanj. Annonstyperna för Facebook, Instagram, Messenger sätter dina mål i centrum och de ser snygga ut på alla enheter.

KONTAKTA OSS