1. Relevans mellan landningssida och sökord/annonstext.

De sökord och annonstexter som är kopplade till er annons bör stämma överens med vad som står på den landingssida som man landar på när man klickar på er annons. Skriver ni till exempel om flyttstädning så ska sökord och annonstexter handla om flyttstädning och inte om hemstädning.

2. Anpassad månadsbudget

Månadsbudget är det totala belopp som ni vill investera i er Google Adskampanj. För att få ut max av sin kampanj och hamna långt upp i Googles sökreslutat så krävs olika stora budgetar beroende på bransch, geografiskt område och hur mycket av er hemsida nu vill annonsera.

3. Maxbudet är avgörande

Maxbud är det högsta bud som ni är villiga att betala för varje annonsvisning. Varje annonsvisning kostar sedan förhoppningsvis betydligt mycket mindre än så (vårt mål är ett så lågt CPC som möjligt, men med så bra resultat som går) men maxbudet är en avgörande del i den slutgiltiga placeringen.

Hur jobbar du för att hitta kunder via Google?

Över en miljon företag använder Google Search Ads. Se till att kunderna ser dig precis när de söker på Google efter det du erbjuder. Du betalar bara när de klickar på din annons, besöker din webbplats eller ringer dig. Google search ads hjälper dig hitta nya kunder och öka trafiken till din webbplats. Du når personerna i rätt tillfälle eftersom du syns för de som är intresserade av dina produkter eller tjänster. ÖM är en av Googles få Premium Partners på svenska marknaden vilket ger oss unik närhet och kunskap kring Google och dess produkter. Vi har specialister inom områden som sökmarknadsföring, mobil marknadsföring, sociala medier, marknadsföring i video, display, shopping och Google Analytics. Detta gör att vi kan skapa, analysera och optimera våra kunders kampanjer utifrån en komplett mediemix. Kontakta oss så berättar vi mer om hur Google kan komplettera er marknadsföringsstrategi.

KONTAKTA OSS